Humdakin blev skabt ud af en enkel, men stærk idé: At skabe rengøringsprodukter af høj kvalitet, der kombinerer funktionalitet, bæredygtighed og skandinavisk design. Grundlægger og ejer Camilla Schrams passion for rengøring startede tidligt, da hun grundlagde sit eget rengøringsfirma, mens hun studerede jura. Her opdagede hun behovet for rengøringsprodukter af høj kvalitet, der var skånsomme mod huden, gode for miljøet og fyldt med behagelige dufte. Hun brugte fem år på at udvikle disse formler, så de var både effektive og hypoallergene, og den 30. november 2016 blev Humdakin officielt født. De første produkter, der blev lanceret, var 01 Universalrengøring + Sprayflaske, Kalkpray, Glasrens og 01 Opvaskemiddel. Alle disse er stadig en del af Camillas NEED TO HAVE, inklusiv den senere tilkomne: Toiletrens.

De første år var alt andet end nemme. Bag hver smuk flaske og beroligende duft ligger flere år med hårdt arbejde. Camilla navigerede gennem utallige udfordringer: uendelige arbejdstimer, sikring af forhandlere, styring af logistik og udvikling af nye produkter – alt imens hun blev mor for tredje gang. Alligevel mistede Camillas aldrig sit engagement. I dag er Humdakin mere end bare et brand; det er en livsstil inspireret af begrebet hygge.
Hvert Humdakin-produkt er designet til at skabe harmoni i hjemmet. Med elegant, minimalistisk emballage, naturvenlige ingredienser og fantastiske dufte forvandles rengøring fra en pligt til et beroligende ritual. Nogle af Camillas personlige favoritter der er NICE TO HAVE, inkluderer 05 Room Spray, 05 Hand Soap, Fabric Spray og den effektive 01 Shoe Spray 2-i-1. Allesammen dagligdags essentials, som hun bruger flere gange om dagen.

Selve navnet Humdakin bærer på en personlig historie. Det er en kombination af tre vigtige dele af Camillas liv: “hum” for datteren Nynne, “da” for partneren Dan og “kin” for hendes elskede hund King, som var ved hendes side indtil 2021. Det er et navn rodfæstet i familie, kærlighed og omsorg - værdierne som brandet bygger på.
I dag bringer Humdakins produkter glæde til hjem i mere end 50 lande. Og mens brandet fortsætter med at vokse, er budskabet det samme: At gøre hverdagens rengøring bæredygtig, stilfuld og en fornøjelse.