HUMDAKINS HISTORIE

Mit rengøringsfirma, som jeg lancerede i en ung alder, var altafgørende for min store inspiration til hvad der senere skulle blive til Humdakin.

Ideen til Humdakin opstod i tiden med mit rengøringsfirma, hvor vi gjorde rent hos børnefamilier, livnydere og ældre. Men det der gjorde den helt store forskel var, og er, at vi skabte en oplevelse omkring rengøringen. Det må gerne være lidt lækkert, for rengøring er meget mere end en nødvendighed og sur pligt. Vi gjorde godt og grundigt rent, men derudover sørgede vi for at sengen var redt, vi rettede sofapuderne, vi lagde en fin og velduftende gæstesæbe på badeværelset, vi foldede toiletpapiret og satte et klistermærke på, ligesom du oplever, når du er på hotel. Var der badekar så stillede vi et smukt glas med badesalt, også sørgede vi for, at der altid blev vasket gulv i rengøringsmiddel med blomsterduft, så det var tydeligt, at der var blevet gjort rent.

Alle disse tiltag skabte en oplevelse omkring rengøring, fordi vores kunder oplevede, at der både var rent, ryddeligt, stylet, der var små oplevelser i form af sæbe gaver og ikke mindst så duftede der dejligt rent.

Jeg oplevede at mine kunder, havde “gemt” alt skidt og rod til rengøringen kom. Det vil sige mig, og i mellemtiden boede de fleste både beskidt og rodet, og nøjagtig dét skaber ikke en balance i en travl hverdag.

Jeg oplevede at vi i mit firma kunne gøre en forskel for kunderne, fordi vi skabte oplevelsen omkring rengøring.

Derfor blev min mission her i verden at lære hele verden at holde rent frem for at gøre rent. For hvis man holder rent, bliver rengøring aldrig træls. De rengøringsmidler der på daværende tidspunkt fandtes på markedet, var ikke gode nok, og jeg havde også en ide om, at det ikke kun var mine kunder, der ikke vidste hvordan man gjorde rent, og hvis man ikke ved hvordan man gør rent kan man ikke holde dit hjem rent.

Jeg ønskede så inderligt at hele verden, skulle opleve hvad rengøring også kan være - en følelse der skaber ro, energi og overskud.

Jeg var i særdeleshed dygtig til at gøre rent fordi jeg i min rengøringskarriere har gjort 1000-vis af toiletter, gulve og ikke mindst køkkener rene, med en gennemsnits arbejdsdag på 17 timer. Jeg gjorde rent på alle tidspunkter af døgnet og ved min side var min trofaste bedste ven, King, min meget tålmodige franske bulldog.

Jeg var overbevist om at alle ønsker at ens hjem er et sted hvor man lader op, et sted der skal genskabe energien, et sted hvor alle ønsker at der vægtes på de 3 R’er: Ro, Renlighed og Regelmæssighed. Det må gerne være lidt lækkert at komme hjem.

Mit fokus var og er stadig på allergi, miljø, duft, effekt og design, og det er stadig de 5 vigtigste parametre, når vi udvikler vores produkter hos Humdakin og i de valg vi tager.

CAMILLA SCHRAM

Mit barndomshjem og minderne derfra er fortællingen om ro, regelmæssighed og renhed. At bo rent med duften af nyvasket tøj, smukke blomster og en skøn følelse af renhed. Mit ønske med Humdakin er at dele denne følelse med hele verden. 

Min baggrund for at skabe Humdakin er et studie med innovation, en hverdag som blomsterdekoratør, og en rengøringsvirksomhed som jeg startede under et jurastudie, jeg aldrig gennemførte fordi, kærligheden til rengøring opstod. Den kærlighed førte til 10 år med rengøring hos private og virksomheder.

Jeg gjorde en dyd ud af at skabe rum, som var dejlige, rene og trygge for alle minde kunder. Jeg efterlod hjemmelavede sæbebarer og foldede toiletpapiret som på de mest luksuriøse hoteller.

Manglen på effektive men milde rengøringsprodukter, der kunne vække glæden for rengøring hos den brede befolkning sparkede til min ild og udviklingen af de produkter, du i dag kender som Humdakin. Med omtanke for miljøet arbejdede jeg i fem år intenst på at udvikle produkter, som jeg selv ville elske at bruge både som privatperson og i min rengøringsvirksomhed.

Som barn var jeg meget følsom over for parfume. Men hvor jeg dog bare altid har elsket dejlige dufte! Derfor var det også vigtigt for mig at udvikle produkter, der duftede skønt, men samtidig var allergivenlige. Det lykkedes, og i dag er vores dufte noget af det, vi er mest kendt for. Udover milde dufte, har jeg også arbejdet hårdt på at designe æstetiske rengøringsmidler, som du vil være stolt over at have stående fremme. Det er den bedste påmindelse om at holde vores hjem rene.

For mig er rengøring en passion, der altid har fyldt meget. Derfor betød det også meget for mig, at brandnavnet var personligt. Humdakin er en kombination af navne på tre mennesker, der i 2016 stod mig tættest: min datter, min kæreste og min hund.

Jeg håber, at du vil nyde produkterne fra Humdakin, som jeg har skabt med passion og kærlighed for rengøring, og at Humdakin kan inspirere dig til, hvad rengøring også kan være.

— Camilla