Ligesom Humdakin er den japanske kultur præget af relationer og traditioner, der går i arv fra generation til generation. Markedet er også kendetegnet ved at vælge stabilitet frem for innovation.
Rengøring er stadig rengøring, og der er generelt ikke meget innovation på dette område. Det, vi kan innovere, er formlerne og effektiviteten - men rengøring er stadig rengøring.
I Japan er hyppig rengøring rutine, og fra en meget ung alder fokuserer uddannelsessystemet på at lære børn vigtigheden af at holde rent og den mindfulness-effekt, det har på vores eksistens og hverdag.
I Japan er det for eksempel helt almindeligt at tilbyde en håndlotion med en matchende duft, når man vasker hænder. Det understreger også den japanske gæstfrihed og den omsorg og medfølelse for dine medmennesker, som vi hos Humdakin også anerkender i vores brand- og produktfilosofi.
Og det er præcis det, Humdakin og hele vores koncept og hjertesag handler om. Humdakin er nemlig skabt med mennesker i fokus. På vores tilgang til praktiske gøremål som rengøring og på at dette skal være en positiv oplevelse og noget, der skaber ro og giver energi på én og samme tid. Derfor er Humdakin’s 5 fokale omdrejningspunkter; effektivitet, ansvar, allergi, duft og design.
Vores produkter er derfor allergivenlige, lavet som koncentrater, fremstillet af mere bæredygtige og naturlige ingredienser. Alle vores varer i tekstiler der tilmed fremstillet i økologisk certificeret materialer, vores produkter er derudover veganske og dermatologisk testet.
På den måde har Humdakin og den japanske kultur flere bemærkelsesværdige ligheder - uden at vi selv vidste det eller havde til hensigt det. Uden at vide det har vi taget denne måde at tænke og leve på til os og skabt det brand, som Humdakin er.