Mange danskere indretter sig med lækkert design, men skifter sjældent karklud eller sengetøj, og netop denne erfaring blev starten til Humdakin. Ejer og grundlægger af Humdakin, Camilla Schram, havde sit eget rengøringsfirma i årene inden hun fik ideen til Humdakin. Visionen omkring Humdakin er at minde folk om at huske hygiejnen, og samtidig gøre rengøringsprodukter til noget, der ikke skal gemmes væk i skabene.
Camilla Schram startede sit eget rengøringsfirma allerede som ung studerende. Her var hendes fokus altid at give kunderne en luksusoplevelse – lidt ligesom et hotelophold. De private kunder kom for eksempel hjem til fint foldet toiletpapir, en ny håndsæbe ved vasken og en glattet seng. Hendes fokus var at skabe den lille luksus i hverdagen for kunderne, og netop denne tankegang, blev bragt videre i det, der senere skulle blive til Humdakin.
”Jeg har været i så mange hjem, der er lækkert indrettet, og så ligger der en sur karklud ved køkkenvasken, og det er det samme viskestykke der hænger i køkkenet, når du kommer igen ugen efter. Mange lever et meget travlt liv i dag, og mange af os i de yngre generationer har aldrig lært noget om rengøring og hygiejne – det handler mere om at have et pænt hjem.” fortæller Camilla Schram.
Ved siden af sit daværende rengøringsfirma, brugte Camilla Schram tiden på at udvikle på det koncept, som senere skulle blive til Humdakin. Her dykkede hun ned i produktionen af sæber sammen med sin moster, der er uddannet laborant. Desuden vidste Camilla Schram at det krævede et lækkert design, hvis hun skulle lykkes med at få sine rengøringsprodukter ud til de mest eksklusive interiør forhandlere.
I dag er missionen lykkes, og Humdakin leverer produkter til luksus interiør butikker i 55 forskellige lande.